boardselite bastardsnot K-9
100% - zoom in - zoom out
drawn in 22 hours with Lascaux Sketch
Artist
iconmarcello
rock.
Edit
» edit/delete entry
» modify users
» revise image
» post to flickr
marcello (Mar 10, 2004) — edit
So for some reason, my friend posted this pretty cool drawing yesterday, I think, maybe the day before. So I decided to draw something on my practice exam today instead of even remotely pretending to pay attention. This is a rough translation of what I drew (too lazy to go scan the original). I still need to work on the sketch a bit, but ya, whatever...

c&c? and feel free to quote the 5 million anime/rpg cliches in this drawing. I do not think I missed any.
marcello (Mar 10, 2004)
drawn in 36 min
I realize, when you look at this, you will have a number of questions. Why did I post this monstrosity on this board? Why is it not set to unfinished hidden? Why does it look like such crap? Why did I spend only 36 minutes on it? And most importantly, why did I not have that chocolate milk with my lunch?

Well, if you are looking for answers, you can stop, since they are not freely available (classified information).
Harmanye (Mar 10, 2004)
I was expected a Dr. Who pic. Darn.

At any rate, I liket he sketchiness of it. *shrug* Who cares what's cliche or not. Nothing is new.
DeadlyBlondeArcher (Mar 10, 2004)
No questions, you did it just because you can. I don't know anything about anime, so... I don't see anything cliche. I like the canine, looks like a coyote to me. I've seen alot of them (not urban ones) and their posture is much like that when they realize you are in their territory. Now you better make an A on that exam.
marcello (Mar 10, 2004)
drawn in 1 hour 15 min
yea, um, cleaned up the line art a ton. basically completely redid the chick (so it actually looks like a chick, almost)
davincipoppalag (Mar 11, 2004)
yea.. I want to see this become something too... That coyote/dog looks dangerous... we have the urban kind here and they pretty much run when they see people..(a life on garbage can tipping certainly takes the edge off)..
dixielandcutie (Mar 11, 2004)
i'm not much into the anime scene either. soo yea...but that girl needs a sandwich or something...or maybe a two gallon tub of peanut butter...she's all skin and bones! i love the dog's face!
Kloxboy (Mar 11, 2004)
Basically you don't have to follow your own rules, we get it...what I don't get is why you quickly enforce them others, but hey, this is a "dictatorship", right guy? BTW..aside from the pooch, the rest of this drawing needs a lot of work.. and that's a nicer way to put it.
Harmanye (Mar 11, 2004)
*pokes Cloxboy* Problem with that? I'm happy to have the privilege to draw on 2draw, I guess I just don't get the whole dictatorship Vs. democracy thing here.

Oh woe is me.
PinkuEspeon (Mar 11, 2004)
Aww! Marcello, I think that you did a great job on the dog! It's really cute!
marcello (Mar 11, 2004)
clox: any specific suggestions? (obviously it still needs a lot of work)
Maiko (Mar 11, 2004)
Cello can dictator me any time he wants XD
very cute doggieh, her arms be a bit long
doggieh looks like a foxle and woe to yamada sensei
you must finish >>
Kloxboy (Mar 11, 2004)
Specific Suggestion for Marcello: Get a Playboy Magazine or ask your girlfriend to pose naked for you (if you have one). If there are some local hookers about, pay them for poses, they pose naked for next to nothing, a little tip from a former art student who lived right by MLK Street. You could also shell out a few bucks for a couple figure drawing sessions at the local Art Students League, if you have one. The worst part of this drawing is how you drew the female figure, it's horrid...even if it was a man, it looks like an alien. If you really want some direction, Memo me and I'll show you step by step how you could improve your figure drawing skills.
Harmanye (edited Mar 11, 2004)
0_0

Step two; Forget having a life, you won't have the time for it.
marcello (Mar 11, 2004)
drawn in 1 hour 46 min
feet sux0rz. did I ever mention I suck at drawing people?
Maiko (Mar 12, 2004)
Cello sama, do you need help w/ this? -__-;
Kasha (Mar 12, 2004)
wow, does this pic really need to be this HUGE? heh. Nice sketchiness. The girl has long limbs. Maybe shorten them? or heck, that's your style? keep it that way. Anyways, the only thing I can think of is the right foot. Looks hotdogish. v_v mmmm hotdog...
marcello (Mar 12, 2004)
drawn in 6 hours 13 min
meh, dunno what is up with the server, so I figured I should send it while I could.
obviously no where near complete, I need to decide on some better colors for the wolf, too
Look (Mar 13, 2004)
looks nice so far, the shading around her collar bone looks really good :D
marcello (Mar 13, 2004)
drawn in 1 hour 4 min
more color stuffs. dunno why I submitted so soon
I cannot decide if I like the high contrast shadows (on inner leg, arm, breast)
method3 (Mar 13, 2004)
One thing about the proportions, she's 6 heads tall and her head is a bit larger than the rest of her body. This kinda throws things off a bit, or makes her look more childish in general. Some places say that a well proportioned body is 8 heads tall or around there (7.5 on one site). I dunno though, to me though it just looks like a skinny kid. The shading isn't bad, although the shoulder pads are a bit weird. They're almost not on her shoulders or something.
DeadlyBlondeArcher (Mar 14, 2004)
The colors you used are coyote colors! (without the stripe it really looks just like one) I can't critique the figure - human forms are not my strong point and I don't see anything glaringly wrong with her proportions at this point. If you want her to be skinny, leave her skinny. Lots of guys like their chicks skinny. And Clox, just because you have to pay to see (get) some doesn't mean everybody does. lol
dixielandcutie (Mar 17, 2004)
*taps foot* *checks watch* cmooooon. i wanna see the awesomeness resume...when ya gonna finish?
marcello (Mar 17, 2004)
drawn in 27 min
too tired to continue
Consequential_Biopsy (Mar 20, 2004)
She looks odd because she is just too narrow. Even thin girls are wider at the hip than they are at the head...6.5 heads high is alright for a shortish/average female, she just needs to be wider. 7.5/8 is about right for an average male. With the woman, I've been informed by art teachers that its 3 for the legs, 2 for the torso, 1 for the head, a bit for the neck, and 2 head widths at the shoulders. Finish it!
marcello (Mar 21, 2004)
drawn in 2 hours 1 min
what a waste of time...
marcello (Mar 21, 2004)
drawn in 1 hour 58 min
goddamn I suck at faces... that took longer than I had hoped....
dunno if I like this face, but I don't know if I could do any better, any advice on drawing faces without reference?
Look (Mar 21, 2004)
I think the face looks fine, since everything is long and slanted, the face looks fine the way it is. maybe you can move her lips up slightly, but not nessassry. so, you gonna add more detail on the furs on the wolf?
dixielandcutie (Mar 22, 2004)
your coloring has an insane amount of depth. something unique about it...dunno, but i like it a lot. keeeep working...this is gonna rock.
Doodlibop (Mar 22, 2004)
I'm tempted to tell you to finish it here. It's just so...ugh, I can't find the word. It's alluring, especially the stance of the girl and the colouring, my my, the colouring! It's gorgeous. The feel of this is really nice. I suggest you put a dark background in, even if it's a day time setting or so. I think it would nicely contrast nicely against the exquisite foreground colours.

Nice job, Marcello.
marcello (Mar 22, 2004)
drawn in 4 hours 29 min
fricking mouse
Xodiak (Mar 22, 2004)
Very nice drawing Marcello, the girl is very sexy! You should draw a naughty drawing with her naked sometime. <:D
|XOD|
laurael (edited Apr 22, 2004)
She sure is packin' in those pants...for a girl. I like the wolf/dog though. The letters imbedded are cool...awesome actually.
KiwiKitsune (May 5, 2004)
Aww... the doggeh ish sooo cute! ^_^ *pets the doggeh* I hope it doesn't bite my hand off! ^^;... anyways... awesome picture!
marcello (May 5, 2004)
drawn in 2 hours 9 min
finally done-ish.... or more like "so fucking sick of this it's not even funny"
this edit was brought to you compliments of my school's mouse, so yea. drawing grass sucks.
Hakkai (May 5, 2004)
Wo0! 22 hours of work and now it's finally done! I love the tree in the back ground.. but aren't the mountains suppose to have some sort of snow or accumulation of some sort? Being that it's cold up there and blah blah blah. Yeah.. Anyways, the bo0ts roxx0rz. Buy me those. o_o;
15grifficorntears (May 8, 2004)
looks like she's holding big a spikey toothpick or somethin.
laurael (May 22, 2004)
The imbedded letters look the best still...
Gigandas (May 28, 2004)
Looks like something that came out of RPG Maker 2 for PS2.....
davincipoppalag (May 29, 2004)
This thing is so huge..you have to scroll over to see everything.. I like those engraved characters in the stone thing..
marcello (May 29, 2004)
can anyone actually read them?
DeadlyBlondeArcher (May 29, 2004)
Wow, I guess I never actually saw this one finished. This is pretty neat. I want to know what the stone says. So cough it up. Boy, I sure would like to have a canvas this size so I could draw Texas-sized things, but no one is ever going to like me enough around here to call me a bastard, I guess. lol
davincipoppalag (May 29, 2004)
lol blatant campaigning! lol shameless hussy! heehee
DeadlyBlondeArcher (May 29, 2004)
They could just make a shameless bitches board, I'd be just as happy to draw on that one, if the canvases were this size. lol
marcello (May 29, 2004)
I thought you already had access to this board?
DeadlyBlondeArcher (edited May 29, 2004)
No. :( I asked about it once... but that's all. Oh, and do the engravings really say something?
davincipoppalag (May 29, 2004)
Lol give her the big boards I wanna see her draw TECKsus!
DeadlyBlondeArcher (edited May 29, 2004)
You know what? It may have been there for a while and I am just so dumb I didn't notice it... when I click on draw the fact that Elite Bastards Board is there means I have access, right? because it's there, I see it. Geez I can be dingy. (Now I just have to muster up enough courage to draw something there...) Oh, and thanks, King Marcello, whenever you did that... *bows, curtsies, exits backwards while tripping over own feet*
davincipoppalag (May 30, 2004)
Lol Silly Cindy! I can't wait to see what you do with a canvas that size!
marcello (May 30, 2004)
Yes they do say something.
davincipoppalag (May 30, 2004)
lol ..I think she meant to ask..."Well then..what do they say?" heeheehee
laurael (Jun 5, 2004)
Uh, I'm gonna take a guess here and say...FEHSTONE...am I right, huh, huh?
darkshadow (Oct 18, 2005)
the wolf is cool but they guy looks like a wuss
Amethysts (Oct 26, 2005)
oo... I know a tenth grader named monique who looks exactly like her! anorexic too... ah, but she's a nice girl--when she wants to be
NOVEMBER93 (May 20, 2006)
sorry cell, i don't really like it...well i kinda do, but kinda don't...the coloring is good
post comment
You need to be logged in to post a comment. If you don't have an account, sign up now!
 
Like 2draw? Rate and install 2draw on the Chrome Web Store!